Translate

wtorek, 21 lipca 2015

Telesphor

Dalej rok 2009...
 
Mógłbym przespać cały dzień. Czy sprawił to nocny lot, czy przejazd przez ulice Lusaki i świadomość, że znowu jestem w innym świecie, czy jeszcze coś innego... nie wiem. Po prostu mógłbym spać cały dzień. Nie myślcie jednak, że tak uczyniłem. Wieczorem (przypominam, że tutaj o 18.30 już jest ciemno… taki mały szok, bo jeszcze wczoraj mogłem podziwiać zachód słońca o 21) pojechaliśmy na drugą misję, prowadzoną przez polskich księży Fidei Donum (czyli diecezjalnych) – Makeni. Czekał tam na mnie list od biskupa.

Abp Telesphor Mpundu, biskup diecezji Lusaka

Arcybiskup Lusaki bardzo lubi żartować. W czasie bierzmowania w Mukonchi, dotykając na kazaniu tematu powszechności Kościoła, powiedział: „Popatrzcie na tego księdza (tu wskazał na mnie); wygląda jak czarownik (tu, ludzie w śmiech) i zakłada dziś czerwony ornat. Teraz popatrzcie na tych chłopców (tu, wskazał na ministrantów); kolor ich skóry jest jak kolor kawy (tu, ludzie znowu w śmiech) i zakładają czerwone pelerynki…”.

Tym razem biskup nie żartował i list był poważny.

By this letter I am happy to appoint you to the office of parish priest of St. Joseph’s Parish, Mpanshya (…). I seize this opportunity to remind you that the office of the parish priest entails many responsibilities. You are expected to take care of the People of God entrusted to you (…).

Mówiąc krótko, biskup mianował mnie proboszczem misji Mpanshya. Nie mogę powiedzieć, żebym był bardzo zaskoczony, gdyż przed urlopem rozważaliśmy taką możliwość. Czeka mnie zatem nowy, mam nadzieję również wspaniały rozdział życia. Mpanshya, to misja położona w górach, i tam mam dusz-pasterzować. Módlcie się proszę, bym sam nie stał się zagubioną owieczką.
Skłaniam głowę w kierunku Mukonchi w geście podziękowania – wszystkim. Zawsze będę wracał tam myślą. Pierwsza misyjna placówka, pierwsze doświadczenie Afryki. Tyle przeżyć, emocji; radości i zmartwień. Jako podsumowanie tego pierwszego etapu misjonarskiego życia i początek kolejnego, powiem:
Życie potrafi człowieka zaskakiwać.
Życie potrafi stawiać wyzwania.
Życie jest cudowne.