Translate

piątek, 18 lipca 2014

Miesiąc wstecz



15 czerwca odprawiałem pierwszą Mszę w Holy Cross.
To tylko miesiąc wstecz, a wspomnienia już się zamazują. Dlaczego tak szybko? Czy byłem tak zdenerwowany, czy może zbyt długo czekałem na tę Mszę? Wiecie, jak to jest – czekasz na coś i kiedy to nadchodzi, jest jak mrugnięcie okiem i znika. Pamiętam, że byłem trochę zestresowany, ale to normalne; wręcz pomaga, mobilizuje. Pamiętam, że starałem się być jak najbardziej opanowany; niektórzy mówili mi, że nie widzieli absolutnie żadnego stresu. A ludzie? Nie pamiętam dobrze… ale co – znowu patrzyli, zapewne mrużyli oczy, nasłuchując obcego dla nich akcentu. Na Jamajce to jest ciekawe – niby Z WIELU NARODÓW JEDEN, a jak nie mówisz po "ichniemu" albo po amerykańsku, to dziwny jesteś.
Na pierwszej Mszy, pani, która mnie witała, była bardzo miła; znalazła w Internecie słowa: dzień dobry, witamy, tata. Tata, czyli father – przemiłe to było.
Druga niedziela, to też już przeszłość.
Z trzeciej mam kilka zdjęć. W każdą piątą niedzielę śpiewa młodzież i Msza jest teoretycznie dla młodzieży i dzieci. Przygotowałem kazanie dla dzieci, ale nie widziałem ich zbyt dużo. Zwołałem więc na kazanie i dzieci, i młodzież i poprowadziłem dialog. Myślałem, że się nie uda, ale udało się. Podstawiłem dzieciom pod nos kilka woreczków i miały zgadywać zapachy. Potem zapytałem, czy wiedzą, jak pachnie historia. Kiwały głowami, że nie wiedzą, więc otworzyłem parafialną kronikę. Ludzie uśmiechnęli się z sentymentem. “Wasze imiona i zdjęcia są w tej książce. Powąchajcie dzieci tę książkę, tak pachnie kilkadziesiąt lat historii naszej parafii.” A potem zapytałem dzieci, czy chcą powąchać 2000 lat. Otworzyłem Biblię i ludzie zaczęli klaskać. I doszedłem do Apostołów, na których Pan Jezus Kościół zbudował. A że w tę niedzielę było święto Piotra i Pawła, to porozmawiałem z dziećmi, a z raczej młodzieżą, dlaczego Paweł jest Apostołem, choć na liście Apostołów go nie było. Wlałem w serca ludzi trochę odwagi, bo na Jamajce kościół katolicki to jeden z kilkunastu, które stoją na jednej ulicy.
Zakończyłem chrztem dwojga dzieci. Zatem ochrzciłem już na Jamajce cztery osoby!
Amen Amen Alleluja