Translate

sobota, 19 lipca 2014

Viaticum



Wiatyk (łac. viaticum – zapasy, zaopatrzenie na drogę) – w chrześcijaństwie, a w szczególności w liturgii katolickiej, komunia święta podawana choremu (zwykle umierającemu), któremu w każdej chwili grozi śmierć. Traktowana jest jako pokarm na drogę do wiecznego życia.
Tyle z wikipedii na ten temat. Teraz życie:
Sobota, 19 lipca 2014. Planowałem choć raz w tym tygodniu pospać dłużej. Obudził mnie telefon o 6 rano. Numer nieznany, powiedziałem sobie: nie odbieram. Zadzwonił drugi raz; czyli ktoś rzeczywiście chciał, bym odebrał.  “Father, pamiętasz Donę (jedna z parafianek); jej mama umiera, mógłbyś tam pojechać? To znaczy ja bym mogła przyjechać po ciebie za 10 minut”. Oczywiście.
Weszliśmy do pokoju. Babcia leżała na łóżku; spojrzała na mnie. Rozpocząłem modlitwy. Nie mogła przyjąć Komunii, udzieliłem Odpustu Zupełnego i Namaszczenia Chorych. Jej oddech się uspokoił, jakby zasnęła. Udzieliłem błogosławieństwa i miałem wyjść, ale spojrzałem na babcię i pomyślałem, że w ciszy odmówię Koronkę do Bożego Miłosierdzia. Kiedy skończyłem, Dona pochyliła się nad swoją mamą i powiedziała: odeszła.
Czyż Pan Bóg nie jest wielki?